Agenda CIO na 2012

Trzeci obszar to szeroko rozumiany CRM

Bardzo duży potencjał ma wsparcie IT w zakresie analizy zachowań klienta i definiowaniu oferty komercyjnej. Między innymi należy umiejętnie reagować na zachowania zakupowe klienta, w sieci www oraz na portalach społecznościowych.

To ważne zagadnienia, które z pewnością należy uwzględnić w agendzie na 2012. Przyszły rok nie będzie sprzyjał inwestowaniu w infrastrukturę ani systemy ERP czy inne systemy bazowe.

To będzie rok szukania oszczędności i rok szukania sposobów na lepszą sprzedaż w nowym komunikacyjnym świecie.

Dorota Poniatowska-Mańczak jest CIO w Credit Agricole Bank Polska. Jako CIO w Banku Zachodnim WBK zdobyła tytuł CIO Roku 2004. Jej zdaniem, kompetencje i doświadczenie IT poparte powinny być jego aktywnym podejściem do szukania pól współpracy z biznesem, do poszukiwania sposobów budowania wartości dzięki IT, jak również poprzez IT.

Koszty

wyraźnie powracają na czoło listy wyzwań CIO. Ogólna biegłość szefa IT jeszcze mocniej niż kiedykolwiek oznacza się także umiejętnością wyszukiwania sposobów uzyskania oszczędności. "Terenem łowieckim" dla CIO jest całe przedsiębiorstwo, wymogiem - zdolność obejmowania szeroką, ogólnofirmową, strategiczną perspektywą sugerowanych działań. Każda duża propozycja musi uwzględniać szeroki kontekst, konsekwencje dla przyszłości całej firmy i poszczególnych jej obszarów.

Elastyczny rozwój IT

polega na wykształceniu i trenowaniu zdolności odpowiadania na dynamiczne potrzeby biznesowe. W czasach kryzysu i dużej zmienności w reagowaniu na sytuację na rynku powinno stanowić to bardzo cenne ogniwo łańcucha efektywności firmy.

Business Intelligence

to szerokie wody, na które wypływa właśnie IT. Wyzwanie stanowi tłumaczenie danych i składania w większe schematy logiczne służące podejmowaniu strategicznych i taktycznych decyzji biznesowych. IT ma tu dużo do zaoferowania i jeszcze więcej do zrobienia.

Bezpieczne działanie produkcyjne i właściwe zarządzanie możliwościami, które stwarzają nowe rozwiązania oraz zastosowania technologii. Mistrzostwo mierzy się umiejętnością wykorzystania ich potencjału bez zagrożenia realizacji procesów biznesowych.

Regulacje

dotyczące w szczególności sektora finansowego w czasie kryzysu będą się z pewnością zmieniać. IT utrzymuje i doskonali potężny aparat dostosowania firmy do wymogów prawa.


TOP 200