Agenda CIO na 2012

Więcej za mniej

Rok 2012 to oczekiwanie redukcji kosztów, które nie omija również obszaru IT. Jednak oczekiwania te idą dalej niż w latach ubiegłych, ponieważ strona biznesowa poszukuje obniżenia kosztów bez zwiększania ryzyka operacyjnego i przy możliwie minimalnej redukcji dostaw i usług.

IT resilience

Regulacje prawne zmierzają w kierunku, w którym ryzyko związane z prowadzeniem działalności operacyjnej, w tym również IT, jest wprost przeliczane na wymagania kapitałowe. Z tego powodu zapewnienie IT resilience na wymaganym poziomie staje się ważnym elementem zarządzania, na którym uwaga zarządów banków skupia się w znacznie większym stopniu niż do tej pory.

Dalsze zacieśnianie współpracy pomiędzy biznesem i IT

W turbulentnych czasach ścisła i sprawna współpraca IT z biznesem nabiera szczególnego znaczenia oraz wymiaru.

Dariusz Stolarczyk jest COO i dyrektorem ds. operacji, IT i łańcucha dostaw w Grupie EM&F, jednej z największych spółek branży FMCG na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W konkursie CIO Roku 2010 zajął 2. miejsce. Nowoczesne IT według jego wizji jest silnie zaangażowane w sprzedaż i budowanie doświadczenia klienta. Pomaga rozwijać relacje, poznawać klienta i jego preferencje.

W kryzysowym 2012 roku dobry CIO będzie starał się pomóc firmie w dwóch obszarach:

Dostarczać szybciej i taniej dzięki wykorzystaniu IT

Niezwykle duże znaczenie będzie miało to, czy IT jest w stanie pomóc firmie wygenerować więcej gotówki z operacji. Czy na przykład można zastosować rozwiązania informatyczne pozwalające obniżyć zapas? Albo - lepiej wspierać działy zakupów w negocjacjach? Czy dzięki IT będzie można lepiej zarządzać przepływem gotówki i efektywnością organizacji? Rola szefa IT, który rozumie procesy biznesowe, operacje, zna swoją organizację, jest w tym wypadku nie do przecenienia.

Drugi obszar to wykorzystanie nowości w komunikacji

CIO powinien sobie zadać pytanie: czy mogę poprzez te nowości pomóc generować biznes. Być może w firmie potrzebne jest rozwiązanie mobilne albo inne nowoczesne rozwiązanie wspierające sprzedaż.


TOP 200