Adam Pieńkowski prezesem McDonald’s Polska

W dniu 19 maja 2016 r. Adam Pieńkowski objął stanowisko Prezesa Zarządu McDonald’s Polska Sp. z o.o.

Adam Pieńkowski jest związany z McDonald’s od 10 lat. Karierę w firmie rozpoczął na stanowisku Marketing and Research Managera. Dwa lata później został szefem Działu Marketingu McDonald’s Polska. W 2009 roku otrzymał dodatkową funkcję - odpowiadał za strategię marketingową sponsoringu sportowego w europejskich strukturach sieci.

W 2013 roku przeszedł do McDonald’s Niemcy. Na stanowisku Marketing Senior Dyrektora odpowiadał za budowanie strategii marketingowej w Niemczech oraz wspierająco w innych krajach regionu. Z początkiem września ubiegłego roku wrócił do Polski. Jako Multidepartment Senior Dyrektor nadzorował pracę działów: marketingu, business insight, operacyjnego i digital.

Zobacz również:

  • GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
  • Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
Adam Pieńkowski prezesem McDonald’s Polska

Adam Pieńkowski jest absolwentem wydziału Marketingu i Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przed rokiem 2016 pracował w Levi’s Poland i Kraft Food, Inc., zajmując różne stanowiska w działach marketingu na poziomie rynku polskiego i w strukturach międzynarodowych.

O McDonald's Polska

McDonald's Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie działa w Polsce 359 restauracji McDonald’s, które zatrudniają ponad 17 500 osób. 234 z nich to obiekty prowadzone przez 64 licencjobiorców, niezależnych przedsiębiorców działających na podstawie umowy franczyzy z McDonald’s.

Aktualnie średni koszt jednej restauracji wynosi 6 - 7 mln złotych. Oprócz otwierania nowych restauracji sieć McDonald’s zrealizowała kompleksowy program zmiany ich wystroju.

Miejsce tradycyjnej czerwieni zajęła bogatsza paleta kolorów, w których dominuje żółć, biel, głęboka zieleń, a także kolory drewna i kamienia. Restauracje stają się bardziej zróżnicowane w swoim wyglądzie, by lepiej dostosować się do specyfiki danego miejsca i klienteli. Wyższy standard lokali, komfort, łatwość korzystania, swobodna, sprzyjająca relaksowi atmosfera wiążą się ze zmianą filozofii McDonald’s, którą ujmuje hasło przejścia od "Fast Food" do "Good Food Fast".

Szczególną kategorię stanowią uruchamiane przez McDonald's w Polsce restauracje typu McDrive. Lokale te, poza klasyczną salą jadalną, oferują zmotoryzowanym gościom tzw. linię samochodową. Umożliwia ona zakup produktów bezpośrednio z samochodu. Koncepcja ta cieszy się rosnącym uznaniem klientów. Znaczna większość (ponad 70%) z działających obecnie restauracji McDonald's w Polsce to lokale McDrive.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200