Chatboty kolonizują social media

Chatbot warszawskich startupowców z Wandlee, wykorzystujący funkcjonalności Messengera na Facebooku, pracuje już dla banków, telekomów, telewizji, sklepów i platform internetowych oraz sieci handlowych, społeczności i serwisów. Nawiązuje kontakty, podtrzymuje interakcje, sprzedaje, umożliwia płatności.

Zdobywanie i obsługa klientów będzie mniej kosztowne, łatwiejsze i efektywniejsze. A to dzięki dwojgu młodym innowatorom, którzy stworzyli narzędzie rewolucjonizujące komunikację z klientami za pośrednictwem Facebooka. Za projektem stoi Igor Sawczuk - absolwent Politechniki Warszawskiej, inżynier, wyróżniony na HackMIT, entuzjasta sztucznej inteligencji oraz Joanna Cichocka - absolwentka Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, projektantka nowych mediów, entuzjastka upraszczania i upiększania życia. Oboje założyli w 2016 roku firmę Wandlee z siedzibą w Warszawie. Stworzyła ona narzędzie, które umożliwia firmom na komunikację z klientami poprzez chatboty, łącząc funkcje wielu aplikacji mobilnych w popularnym komunikatorze Messenger Facebooka. Chatboty to wirtualni pracownicy wykonujący niektóre czynności operacyjne zamiast człowieka.

"Wandlee to narzędzie, które dzięki sztucznej inteligencji potrafi zautomatyzować komunikację z klientami przez Facebook'a. W zależności od potrzeb konsumenta Wandlee zamawia produkty, usługi, rezerwuje/odwołuje/przesuwa spotkania, sprawdza dostępne terminy, przyjmuje reklamację czy weryfikuje lojalność.

Za pomocą Messengera można natychmiast otrzymać informację o dostępności poszukiwanego produktu lub usługi. Wandlee można wykorzystać np. stojąc w długiej kolejce po bilety do muzeum, teatru czy restauracji. Wystarczy tylko przy pomocy smartfonu złożyć i opłacić zamówienie. Można też zamówić pizzę z dostawą do domu albo taksówkę komunikując się z odpowiednim fanpage’m" – mówi Asia Cichocka, Członek Zarządu Wandlee Sp. z o.o.

Zobacz również:

  • Chatbot Grok zostanie udostępniony kolejnej grupie użytkowników platformy X
  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
Chatboty kolonizują social media

Asia Cichocka, Członek Zarządu Wandlee Sp. z o.o.

Umieszczenie formularza wewnątrz bota jest to wygodny i bezpieczny sposób na pozyskanie klientów, ponieważ dane pozostawione w formularzu omijają serwery Facebooka.

Jeżeli firma chce na bieżąco śledzić dyskusje na forach to może podłączyć chatbota pod konkretne posty. Chatbot może wysłać wiadomość do osoby, która napisała komentarz. Może również reagować na komentarze pod reklamami zawierające odpowiednie słowo kluczowe bądź post polubiony na fanpage. Jeżeli użytkownik wymieni chociaż jedno słowo z chatbotem, ten może o sobie przypominać i wysyłać mu powiadomienia.

Chatbot może być wyposażony w mechanizm rozdawania kodów rabatowych albo prowadzenia quizów. Panel Wandlee pozwala wysyłać dowolną liczbę powiadomień do wybranych grup docelowych. Użytkownicy mają możliwość subskrybowania ulubionych treści oraz rezygnacji z subskrypcji. Chatbot może poinformować użytkownika, gdzie dokładnie znajduje się najbliższy interesujący go punkt, na przykład apteka, a jego lokalizacja jest określana na podstawie oznaczeń POI z map Google, strony www lub API klienta.

Dzięki integracji z API do chatbota może być przeniesienia praktycznie każda funkcjonalność z posiadanych przez użytkownika aplikacji.

Przybywa przykładów zastosowań rozwiązań Wandlee. W październiku 2016 roku telekom Orange do akcji sprzedażowej światłowodu dołączył chatbota Wandlee, który przez Messengera zbierał kontakty do osób zainteresowanych produktem. Akcję pozyskiwania kontaktów prowadzono przez wspomniany bezpieczny formularz “webview” omijający serwery Facebooka.

Grupa Allegro zdecydowała się na chatbota, który składał się z 3 części: wizerunkowej, sprzedażowej i obsługi klienta, gdzie następowała integracja bota z zewnętrznym narzędziem do obsługi klienta. Wielkim powodzeniem cieszy się chatbot „Milionerzy” oparty na kultowym teleturnieju TVN. Na chatbota postawił też Peugeot Polska. Za pośrednictwem Messengera można poznać ofertę firmy, obliczyć ratę kredytu samochodowego a także umówić się na jazdę próbną. Credit Agricole to pierwszy bank w Polsce, który zaczął wykorzystywać chatbota w Messengerze. Bot o imieniu KrEdytka dokonuje identyfikacji potrzeb kredytowych klientów a następnie przekazuje sprawę pracownikowi banku. Gigant kosmetyczny firma Avon wykorzystuje chatbota do prezentacji fankom nowości z katalogu produktów. Natomiast

chatbot Edenred umożliwia szybkie wyszukiwanie zniżek dla użytkowników ClubCodes. Jest to pierwszy chatbot w Polsce, który realizuje pełny proces płatności poprzez Messengera.
Firma Wandlee we współpracy z grupą Adapter I HDM Global zrealizowała projekt Groomsh do wychwytywania odgłosu wyładowań atmosferycznych w odległości do 100 km od użytkownika. Charlie to chatbot zaprojektowany we współpracy z 180heartbeats+JUNGvMATT dla szwajcarskiej sieci sklepów M-Budget. Najbardziej kreatywni użytkownicy są nagradzani przez Charliego darmowymi wakacjami.

Innowacyjność i użyteczność technologii inteligentnych botów została już doceniona - we wrześniu 2017 roku twórcy Wandlee wygrali konkurs Startup Hub Warsaw. Ponadto za chatbota dla rekruterów i kandydatów do pracy stworzonego przez Wandlee została wyróżniona firma Accenture w 7. edycji konkursu Employer Branding Excellence Awards.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200