Rozwiń
Wiadomości
Magazyn
CEO
CIO
CEO
CFO
CMO
CIO
KLUB CIO
CIO Roku 2018
Strona główna
Centrum tematyczne
CMO
CMO
Polskie wirtualne cytrusy
Wartości to fundament organizacji
Niepodległość w kampaniach marketingowych
Niepodległość w kampaniach marketingowych
Na stulecie odzyskania przez Polskę niepodległości niektóre firmy przygotowały kampanie reklamowe odwołujące się do uczuć patriotycznych Polaków. Warto się przyjrzeć, w jaki sposób firmy nawiązały w komunikacji do idei Niepodległej, bo marketing współtworzy system znaczeń, które są istotne dla ludzi jako konsumentów i obywateli.
Król 0.7
Król 0.7
Królewskie, czyli najlepsze. Król strzelców, grzybobrania, czegokolwiek. Gdy chcemy pokazać coś wspaniałego, i godnego dążenia, godnego pożądania, często przychodzi nam do głowy takie porównanie. Królewskie życie – może każdy troszkę inaczej by je sobie wyobrażał dla siebie, ale statystycznie każdy królewskie życie dla siebie chciałby mieć.
Kim są finaliści CIO Roku 2018? Kto zostanie CIO Roku 2018?
Kim są finaliści CIO Roku 2018? Kto zostanie CIO Roku 2018?
Jurorzy CIO Roku 2018 mają twardy orzech do zgryzienia. Bardzo mocne i interesujące zgłoszenia w finale 16 edycji konkursu!
Nowoczesna komunikacja marketingowa
Platforma GetResponse jest dostępna już w 24 językach i obsługuje ponad 350 tys. klientów z 183 krajów, wysyłając im ponad miliard wiadomości miesięcznie, a wskaźnik dostarczalności wynosi 99,6 proc.
Influencer marketing według LifeTube
Coraz więcej marek korzysta z pomocy liderów opinii obecnych w mediach społecznościowych. Ta forma marketingu określana mianem influencer marketing bazuje na rozpoznawalności i pozycji osób zaangażowanych w promocję. Największa polska sieć to LifeTube, który zrzesza 490 twórców wideo posiadających ponad 80 milionów subskrypcji, generujących średnio 660 mln wyświetleń miesięcznie.
Inteligentne zakupy
Rośnie popularność smart shoppingu na całym świecie, także w Polsce. Klienci racjonalizują wydatki wyszukując okazji zakupowych, w czym pomagają im nowoczesne technologie.
Analiza obrazu wsparta AI
Innowacyjne rozwiązanie pozwalające na analizę obrazów z wykorzystaniem metod kognitywnych może pomóc w kryminalistyce jak również budowie infrastruktury inteligentnych budynków i miast. Firma ecVision z Warszawy opracowała unikalną w skali światowej platformę ecVision Monitoring do monitoringu wizyjnego, która wykorzystuje sztuczną inteligencję.
Marketing bez kultury jest ślepy
W analizie trendów marketingowych niezbędne jest uwzględnianie szerszej, kulturowej perspektywy - mówi semiotyk Paulina Goch-Kenawy. Nawet nasze wyobrażenia o możliwościach i konsekwencjach wykorzystania w marketingu nowych technologii i idei – jak sztuczna inteligencja czy big data – wynikają z tego w jaki sposób rozumiemy samych siebie, żyjąc w określonej kulturze.
Szukamy CIO Roku 2018!
Trwa konkurs CIO Roku 2018. Czasy są cyfrowe i stwarzają CIO wielkie możliwości wniesieni technologicznej kontrybucji do sukcesu firmy. Do 30 października jury złożone z laureatów z 16 edycji konkursu czeka na zgłoszenia. 15 i 16 listopada odbędą się spotkania z 8 finalistami a 6 grudnia - rozstrzygnięcie konkursu podczas Gali CIO Roku.
Hardware i software Rzeczypospolitej
Jacek Bartosiak przebojem, przy pomocy książki „Pacyfik i Eurazja”, książki-alarmu o nadchodzącej wojnie handlowej USA – Chiny, wprowadził do mainstreamu język i pojęcia geopolityki. Jacek Bartosiak rzuca obecnie wyzwanie naszej wyobraźni, odwadze. Jego nowa książka jest poświęcona Polsce: „Rzeczpospolita między lądem a morzem”, premiera miała miejsce w końcu września. Główna teza: niezależnie od nas łamie się dotychczasowy ład światowy. Musimy na nowo się odnaleźć.
Adaptacja AI zdecyduje o randze naszej gospodarki
Polska, jako państwo, powinna postawić na rozwój sektora rozwiązań sztucznej inteligencji i powinien to być wybór strategiczny, spójny, całościowy. Profesor Krzysztof Rybiński, ekonomista i naukowiec oraz Chief Ideator w głośnej polskiej spółce technologicznej Synerise, proponuje zmiany w systemie edukacji, inwestycji państwa i kapitału prywatnego w technologie, podejścia do AI. Czas nagli.
Meandry cyfrowej innowacji
Trzydzieści lat po uruchomieniu World Wide Web przez Tima Bernersa-Lee żyjemy w świecie megaportali, w którym dostęp do informacji reguluje kilka globalnych firm o skali niespotykanej dotychczas w historii. Jak do tego doszło? W jaki sposób narzędzie, którego celem miała być szerzenie wolności, przekształciło się w medium kontrolowane przez nielicznych?
Chatboty kolonizują social media
Chatbot warszawskich startupowców z Wandlee, wykorzystujący funkcjonalności Messengera na Facebooku, pracuje już dla banków, telekomów, telewizji, sklepów i platform internetowych oraz sieci handlowych, społeczności i serwisów. Nawiązuje kontakty, podtrzymuje interakcje, sprzedaje, umożliwia płatności.
Nanotechnologie kontra bakterie i korozja
Nowoczesne metody wytwarzania wykorzystują procesy na poziomie atomów lub cząsteczek. Warszawska spółka NanoPure Technologies należy do sektora firm przecierających szlaki w nanotechnologii.
KTG przez Internet
W Polsce powstało telemedyczne urządzenie do monitorowania KTG płodu w czasie ciąży, umożliwiające jej monitorowanie, bieżące analizy wyników badań oraz szybką reakcję lekarzy w razie zagrożenia.
1
2
3
4
5
...
8
Następna strona
Najpopularniejsze
Apple Watch - czy warto kupić ? Poradnik zakupowy.
CIO Roku 2017: Michał Paprocki!
Ucieczka z pułapki średniego rozwoju
Trendy i wyzwania e-commerce na 2016 i 2017 rok.
Mieć czy wynająć
Blockchain premiuje pionierów
Magazyny CXO
Pobierz
CEO 4/2018
Grand strategy Przekazujemy w ręce Czytelników wydanie bogate w ważne tropy i przykłady budowania silnych firm. Nasz bohater z okładki, Dariusz Kubacki, prezes spółki KMD Poland, stanął na czele firmy wyrosłej z oddziału R&D duńskiej firmy znanej z sukcesów w cyfryzacji państwa. Transformacja polskiej spółki ma na celu uruchomienie przy pomocy polskich inżynierów kolejnej fali rozwiązań dla tego sektora; nowej generacji usług i systemów. Zdążyliśmy z krótką relacją z Gali CIO Roku 2018 - Michał Głowiński, szef HL Tech, został CIO Roku 2018 – zwycięzcą XVI konkursu na najlepszego szefa IT. Szerzej na temat osiągnięć zwycięzcy, laureatów i finalistów konkursu w następnym numerze magazynu – to będzie wielka dawka inspiracji. Nie brakuje jej jednak w tym wydaniu: Jeppe Hedaa, CEO w 7N, przedstawia Nucleon, autorską miarę efektywności IT. To może być prawdziwy przełom pozwalający znacznie lepiej zarządzać adaptacją technologii do biznesu. Wielką strategię dla Polski przedstawia Jacek Bartosiak, ekspert geopolityki i autor bestsellerów, od września br. prezes spółki spółce Centralny Port Komunikacyjny, który wprowadził język i metodę geopolityki do mainstreamu. Ogromny hardware Rzeczypospolitej wymaga uzupełnienia o odpowiedni software, który tę przestrzeń pozwoli nam obsłużyć. Czas pauzy geopolitycznej dobiegł końca – pora na odważne działania. Polecam bardzo interesujące omówienie mechanizmu CVC. Małgorzata Walczak, dyrektor inwestycyjny w PFR Ventures, wyjaśnia jego miejsce i znaczenie dla architektury środowiska instytucjonalno-finansowego powołanego przez Polski Fundusz Rozwoju. W wydaniu także o 5G z cyberbezpieczeństwem i cybersuwerennością w tle – korespondujący dwugłos Tomasza Matuły i Nikodema Bończa Tomaszewskiego. Szereg przykładów innowacyjnych spółek i przedsięwzięć. Strategiczne tematy – przyszłości euro oraz konstrukcji globalnego systemu finansowego. Zapraszam do lektury, a na nadchodzące Boże Narodzenie proszę przyjąć najserdeczniejsze życzenia dobrze przeżytych, białych i pełnych radości Świąt
CEO 3/2018
Cyfryzacja nie dokonuje się w próżni Bohater z okładki, Piotr Chrobot, CEO Unit4 Polska, wyprowadził pomysł na uczynienie ze swojego sztandarowego produktu środowiska dla transformacji cyfrowej biznesu. Unit4 w takim modelu przejmuje na siebie dopasowanie do architektonicznej układanki elementów i rozwiązań cyfrowych, które znajdą na rynku klienci. To może być faktyczny katalizator, a później akcelerator cyfrowej zmiany w firmach. Na naszych łamach ponownie gości Piotr Alicki, prezes Krajowej Izby Rozliczeniowej. Zgodnie z zapowiedzią KIR staje się hubem technologicznym dla strategicznych inicjatyw rynku cyfrowego w Polsce. Właśnie wchodzi w życie pierwsze polskie rozwiązanie elektronicznej tożsamości, mojeID. Dużo miejsca poświęcamy też innowacji i start-upom. Udzielamy też łamów szefom dwóch szczególnie obiecujących firm. Andrzej Horoszczak to założyciel i szef Billona, polskiej firmy, która stworzyła świetny blockchain, ale i cały model solutioningu. Paweł Wieczyński jest CEO w DataWalk - taką nazwę przyjęło obecnie PiLab, w związku z doprecyzowaniem obszaru rynku produktu, jaki ma bazować na doskonałej technologii wymyślonej przez Krystiana Piećko. Naszym gościem jest także prof. Krzysztof Rybiński, dziś Chief Ideator w błyskotliwym start-upie Synerise. Profesor był gościem spotkania Klubu CIO poświęconego sztucznej inteligencji. Adaptacji AI w Polsce jest też poświęcony wywiad. Maciej Chojnowski omawia sytuację, w której stajemy się zakładnikami wielkiej cyfrowej czwórki monopolizującej format i coraz bardziej treść komunikacji. Zapraszam do lektury i do dyskusji tematów na spotkaniach Klubu CIO, który jest forum nie tylko CIO, ale także CEO i CxO. Szymon Augustyniak
FaaS - pilna potrzeba biznesu, nowe wyzwanie dla CIO
Failure-as-a-Service to koncepcja torująca drogę innowacyjności i efektywności we wprowadzaniu nowych produktów przez biznes. W czerwcu 2018 zagadnienie to było tematem spotkania Klubu CIO w Warszawie. Ponadto, 66 CIO z czołowych polskich firm i instytucji odpowiedziało w ankiecie Klubu CIO na pytania dotyczące korzyści z wdrożenia środowiska i podejścia Failure-as-a-Service.
Reklama zamknie się za 15 sekund. Przejdź do serwisu »