Strategie debiutu
- CEO,
- 10.07.2008
Szczególnie efektowne debiuty giełdowe przepro-wadzane są w warunkach rozpoczynającej się hossy, a to znaczy, że były przygotowywane, gdy jeszcze trwała bessa.
Szczególnie efektowne debiuty giełdowe przepro-wadzane są w warunkach rozpoczynającej się hossy, a to znaczy, że były przygotowywane, gdy jeszcze trwała bessa.
Zobacz również:
- GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
- Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
- International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO
Wybierając się na giełdę po kapitał, trzeba znaleźć sojuszników w przygotowaniu i przeprowadzeniu oferty. I zwykle mamy dylemat: zaangażować tańszych czy lepszych? Powierzyć przygotowanie oferty doradcom i specjalistom z domu maklerskiego, akceptując ich duże koszty, ale mieć nadzieję na sprzedaż akcji po wysokiej cenie, albo przeciwnie - zaoszczędzić na kosztach i być może stracić szansę na efektywną sprzedaż akcji. Ale czy ewentualna wyższa cena oferty zrekompensuje poniesiony wydatek, jeśli w ogóle wystąpi?
Niedoszacowanie IPO to utrata korzyści dla spółki. Aby takie ryzyko zminimalizować, potrzebna jest właśnie trafna strategia giełdowego debiutu. O tym dyskutowali podczas warsztatów zorganizowanych przez "CEO Magazyn Top Menedżerów" uczestnicy debaty.
"Pierwsza oferta publiczna oraz czynniki mające wpływ na jej sukces" - to temat przygotowany przez Dom Maklerski PKO BP prezentowany przez Olafa Grelowskiego dyrektora sprzedaży Wydziału Rynków Kapitałowych DM PKO BP, i radcę prawnego Macieja Kaflińskiego. Na prezentację składały się m.in. następujące wątki: * co decyduje o sukcesie oferty publicznej; * equity story jako pochodna dobrej strategii spółki; * optymalna struktura oferty.
Kancelaria prawna Allen & Overy A. Pędzich spółka komandytowa przedstawiła i oceniła najważniejsze zagadnienia prawne w procesie IPO. Radca prawny z tej kancelarii Maciej Kania i aplikant adwokacki Bartosz Smardzewski mówili o: * czynnikach ryzyka związanych z IPO; * odpowiedzialności za prospekt; * corporate governance; * obowiązkach informacyjnych spółki publicznej.
"Budowa zaufania akcjonariuszy przez debiutantów giełdowych" - to temat prezentacji przygotowanej przez CC Group sp. z o.o. Składały się na nią m.in. następujące aspekty: * budowa spójnego przekazu inwestycyjnego; * komunikacja z inwestorami i mediami podczas oferty publicznej; * debiut na giełdzie i co dalej? Prezes CC Group Adam Kalkusiński i menedżer Michał Wierzchowski przedstawili także studium przypadku dotyczące debiutów na warszawskiej giełdzie.
Z uwagi na ogromne zainteresowanie tematami, warsztaty zakończyły się dyskusją, która trwała ponad godzinę