Samsung mówi: Next is now

Samsung Business Summit 2015, który odbędzie się 9 czerwca w Warszawie, będzie okazją do oficjalnej prezentacji nowej marki – Samsung Business. W programie strategiczna sesja plenarna, case studies, sesje tematyczne i warsztaty coachingowe. Wszystko pod hasłem zmiany, która zachodzi już teraz i dostarczenia najlepszej znanej dziś odpowiedzi na strategiczne dylematy w obszarze marketingu i sprzedaży, usług finansowych oraz IT i bezpieczeństwa.

„Hasło tegorocznej konferencji Next is Now motywuje nas do planowania przyszłości firmy tu i teraz. Zaprosiliśmy ekspertów i praktyków biznesu aby wspólnie zastanowić się jak inteligentnie decydować o przyszłości nas i naszych organizacji, wybierając te innowacje technologiczne, które przynoszą nam wymierną korzyść – mówi Hadrian Baumann, Prezes Samsung Electronics Polska sp. z o.o.

Najważniejsze przesłanie zawarte w programie konferencji, to wykazanie, że jesteśmy w trakcie zmiany. Dzisiejsze decyzje – przyjęcie zmiany lub jej odrzucenie - mają wpływ na przyszłość biznesu. Cyfryzacja jako nadrzędny trend rozpada się na szereg decyzji w różnych obszarach. Tak też podzielona jest agenda Samsung Business Summit 2014: IT/Security, Usługi bankowe i finansowe oraz Sprzedaż i Marketing.

Zobacz również:



Model, kompetencje, świadomość: strategiczna perspektywa wielkiej zmiany

Konferencję rozpocznie sesja plenarna poświęcona najbardziej aktualnym strategicznym zagadnieniom: budowie modelu organizacji nastawionej na innowację Swoje wystąpienia w tej części zapowiedzieli członkowie zarządu Samsung Polska - prezes Hadrian Baumann i wiceprezes Maciej Filipkowski.

Ważnym wyzwaniem jest kreowanie liderów biznesu na miarę współczesnych wyzwań – o profilu współczesnego menedżera ery cyfrowej mówił będzie Aleksander Drzewiecki, prezes firmy House of Skills.

Te nowe oczekiwania to także wymóg strategicznej orientacji w możliwościach i ograniczeniach nowych technologii – o metodyce i narzędziu strategicznej oceny potencjału technologii powie Jarosław Chudziak, wiceprezes Accenture.



Sensorem może być wszystko

Przykładem dzisiejszego dylematu zarządów jest problem sprzedaży wielokanałowej. Do 2020 r. 65% sprzedaży w handlu detalicznym będzie realizowane on-line. Nastąpi tym samym odwrócenie proporcji w stosunku do sytuacji z 2010 r. Jak łatwo zauważyć, jesteśmy dokładnie w połowie okresu przewidywanej zmiany. Wielokanałowa sprzedaż i relacje z klientem jest wyzwaniem, ale pojawiły się praktyki i przykłady skutecznego radzenia sobie z nim. Najlepsza znana dziś strategia zakłada udostępnienie atrakcyjnego kanału komunikacji, w którym firma może efektywnie uczestniczyć podsuwając np. oferty i zniżki, ale przede wszystkim – pogłębiając swoja wiedzę o kliencie i natychmiast wykorzystując ją w biznesie.

Zbieranie danych jest dzisiaj głównym zdaniem dla aplikacji mobilnych. Na tej podstawie powstaje najważniejsza z punktu widzenia sprzedaży część profilu klienta. Możliwe jest jej wykorzystanie np. do personalizacji sklepowych wyświetlaczy. Mogą one także posłużyć do rozpoznawania aktualnych emocji klienta w kontakcie z reklamą i odpowiednio „reagować”.

Ale sensorem, dostarczającym danych i wiedzy o kliencie może być wszystko. Więcej danych, które następnie interpretować można w kategoriach emocji i nastrojów klienta dostarczają urządzenia zaszyte w ubraniu albo umieszczone w zegarkach, czyli „wearables”.

Recepty dla IT: jak przekonać lidera biznesowego

Menedżerowie z obszaru technologii posługują się już często szeroką perspektywę biznesową, całej firmy. Uzyskanie tej świadomości wyprzedziło często zmiany organizacyjne, umożliwiające im uzyskanie wpływu na strategiczne decyzje zarządu w zakresie z adaptacji nowych technologii. Sesja zaplanowana dla szefów IT i bezpieczeństwa ma dostarczyć argumentów w dyskusji i sposobów uzyskania wpływu na decyzje zarządu, tak aby podeprzeć je niezbędną wiedzą o technologii.

Redaktorzy magazynów CIO i Computerworld poprowadzą panel dyskusyjny „Mobilnie = bezpiecznie?” na zakończenie sesji IT/Security. Wezmą w nim udział prelegenci z sesji, m.in. Paweł Marchelek, Chief Solutions Architect, Samsung Polska oraz Bartosz Leoszewski, CEO FancyFon. Z udziałem publiczności pokusimy się o zestawienie kanonu uniwersalnych dobrych i złych praktyk bezpieczeństwa mobilnej firmy.

Nowe opakowanie dla usług finansowych

Fascynującym obszarem zmian jest sektor finansowy. Coraz precyzyjniej krystalizuje się obraz nowego, scyfryzowanego rynku usług finansowych. Dylemat obecnych dziś na rynku graczy dotyczy między innymi roli placówek. Jaką funkcję powinna pełnić – centrum doradztwa, czy sprzedaży? Próby likwidacji i przeniesienia do sfery on-line całości relacji z klientem nie jest dziś już pierwszym rozpatrywanym scenariuszem.

Pomysł odświeżenia roli placówki przychodzi z sektora handlu detalicznego i polega na wykorzystaniu marketingu treści (content marketing). Sposób budowy aplikacji do kontaktu z klientem określi jej przydatność dla działań sprzedażowych i marketingowych, także tych z zakresu marketingu treści. Powstaje nowy, szeroki kontekst umożliwiający tworzenie nowych rodzajów interakcji i relacji z klientem.

Scenariusze biznesowe w Samsung Business

Wspólnym mianownikiem dla omawianych aplikacji technologii jest dostępność rozwiązań. Cechą charakterystyczną ich jest łączenie technologii różnych dostawców w ramach propozycji mającej na celu rozwiązanie konkretnego problemu. Udział w konferencji zapowiedzieli członkowie zarządów i dyrektorzy najważniejszych klientów biznesowych firmy Samsung, a także zewnętrzni eksperci w dziedzinie IT, sprzedaży oraz marketingu.

Samsung Business Summit 2015 to także polska premiera najnowszej marki Samsung Business, która łączy w sobie portfel kompleksowych rozwiązań biznesowych, w tym indywidualne oferty dopasowane do specyficznych potrzeb takich sektorów jak: sprzedaż detaliczna, edukacja, hotelarstwo i gastronomia oraz transport i logistyka. Samsung Business stanowi rozszerzenie i połączenie wszystkich rozwiązań biznesowych firmy Samsung, w tym Samsung KNOX w zakresie bezpieczeństwa i zarządzania mobilnością w przedsiębiorstwach, rozwiązań Samsung SMART Signage, technologii druku oraz innych ofert biznesowych zoptymalizowanych pod kątem gotowości do zastosowania w przedsiębiorstwach.

PROGRAM SAMSUNG BUSINESS SUMMIT 2015

10.00

Rejestracja


10.30 – 13.30

Keynotes – jak budować organizacje nastawione na innowacje


• Prezes Samsung Electronics Polska sp. z o.o. – Hadrian Baumann

• Wiceprezes Samsung Electronics Polska sp. z o.o. – Maciej Filipkowski

Jak kreować liderów biznesu – menedżerów na miarę XXI wieku? - Aleksander Drzewiecki

13.30 – 14.30

Lunch


14.30 – 17.30

Sesje specjalizowane - studia przypadków, prezentacje najnowszych rozwiązań branżowych. Sesje prowadzone przez zewnętrznych ekspertów oraz przedstawicieli Samsung Electronics Polska i Samsung Research Institute Polska.


IT/SecurityIT / Security

• Czy wdrożenie procedur bezpieczeństwa mobilnego przynosi wymierne korzyści?

• Jak przeprowadzić proces wdrożenia tych procedur w organizacji?

• Czego oczekiwać od współczesnych rozwiązań zarządzania bezpieczeństwem mobilnym? Paweł Marchelek – Chief Solutions Architect – Samsung Polska

• Zarzadzanie mobilnością w firmie. Dziś smartfony i tablety, jutro zegarki i ekspresy do kawy? Bartosz Leoszewski, CEO FancyFon

• Co nowego w platformie Samsung KNOX? – Samsung R&D Institute

• Panel dyskusyjny: Mobilnie = bezpiecznie?

- Profil firmy gotowej na erę mobilności (także pod względem bezpieczeństwa)

- Mobilne bezpieczeństwo: nowe role i zadania oraz nowe standardy

- Dobre i złe praktyki bezpieczeństwa mobilnej firmy

Usługi Bankowe i Finansowe

• Bezpieczeństwo informacji i dokumentów w środowisku mobilnym. Jak uelastycznić pracę w sektorze bankowym i finansowym dzięki technologiom mobilnym bez narażania się na ryzyka utraty danych? Samsung R&D Institute

• Budowanie nowoczesnego środowiska obsługi klienta dzięki nowym technologiom sprzedaży i obsługi detalicznej – cyfrowa komunikacja wizualna, technologie mobilne, analiza danych. Samsung Electronics Polska

• Wykorzystanie produktów Samsung w programach motywacyjnych i lojalnościowych w sektorze bankowym i finansowym. Dlaczego smartfony i tablety są tak skuteczne jako narzędzia przyciągania i lojalizacji klientów?

Sprzedaż i Marketing

• Najlepsze praktyki tworzenia nowoczesnego środowiska sprzedaży i obsługi klienta. Roman Szymczak – ekspert Retail Marketingu

• Rynek aplikacji mobilnych B2B w retailu: analiza wybranych produktów- Aplikacja z kategorii retail: efektywny program lojalnościowy i system budowy więzi emocjonalnej z klientem- Realizacja wskaźników biznesowych: KPI, konwersja, wzrost liczby odwiedzin z użyciem aplikacji w Twoim punkcie sprzedaży. Dariusz Adamczyk

• Kinetise: edytor aplikacji, generator przychodu dla Twojego punktu sprzedaży. Praktyczne wykorzystanie narzędzia Kinetise w akcji, budowa dedykowanej aplikacji retail w wersji live. Piotr Pawlak

• Digital Technologies – analiza emocji klientów i rzeczywistość wirtualna, jako nowe narzędzia sprzedaży i marketingu w branży Retail.

• Cyfrowy klient w świecie retail – jak wykorzystywać nowe technologie, aby przyciągać klientów i tworzyć nowe kanały komunikacji. Łukasz Kosuniak, Enterprise Marketing Manager Samsung Polska.


Więcej informacji o wydarzeniu znajduje się na stronie konferencji: http://www.samsung.com/pl/business/summit2015/index.html . Pod tym samym adresem będzie można oglądać konferencję na żywo w opcji streamingu.