CMO Alert! Programmatic otwiera nowy rozdział cyfrowego marketingu

Ponad połowa polskich menedżerów nigdy nie słyszała o programmatic marketingu, a posiadanie związanych z nim rozwiązań zadeklarował mniej niż co czwarty respondent badania Internet Standard. Czy polski rynek jest gotów na rozwiązania używane już przez ponad 70% amerykańskich organizacji?

Polscy menedżerowie nie znają pojęcia programmatic marketing. Potwierdza to między innymi badanie zrealizowane przez Internet Standard - najczęściej pojęcie programmatic mylone jest z marketing automation. Często kojarzone jest z RTB (Real Time Bidding), które opisuje tylko część zagadnienia. A prognozy oraz rozwój na najbardziej zaawansowanych rynkach USA i Wielkiej Brytanii wskazują, że programmatic już za kilka lat może całkowicie zdominować rynek reklamy internetowej.

Programmatic – w najprostszym ujęciu to sposób użycia technologii w celu zautomatyzowania zakupu i sprzedaży reklamy internetowej. Reklamodawcy wykorzystują go do precyzyjnego zakupu powierzchni wraz z minimalizacją kontaktu z działami sprzedaży. Jedna z różnic pomiędzy RTB a programmatic polega na tym, że programmatic redukuje manualną komunikację pomiędzy platformami, które pojawiają się w pośrednich etapach. Dodatkowo RTB korzysta głównie z Remnant Inventory, natomiast programmatic sięga znacznie dalej i wykorzystuje kompleksowo wszystkie platformy i ich zasoby. Istotnym elementem systemu programmatic są Private Marketplaces, które wykorzystują technologie programmatic buying do realizacji bezpośrednich kampanii reklamowych wybranych reklamodawców.

CMO Alert! Programmatic otwiera nowy rozdział cyfrowego marketingu

DSP, SSP, DMP, ATD, AdExchange - to kluczowe elementy ekosystemu programmatic buying. Warto je zrozumieć aby lepiej wykorzystać nowe możliwości jakie daje technologia. Również takie terminy jak: 1st party, 2nd party i 3rd party data oraz sposoby wykorzystania tych informacji powinny być zrozumiałe dla marketingu.

Te oraz inne pojęcia wyjaśnia raport Internet Standard: Twoja droga do programmatic

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200