CIO wspierają CMO

CIO walczą o sprostanie wymaganiom dostarczania danych dla CMO, którzy potrzebują szybkiego dostępu do wielu informacji.

W przeciwieństwie do CFO, którzy mają precyzyjne wymagania, CMO chcą analizować różne typy informacji, a rezultaty finansowe programów marketingowych stworzonych na podstawie ich analiz danych często pozostają nieznane.

Rozwiązania, których potrzebują CMO, są bardzo specyficzne. CMO nie interesuje 100-proc trafność danych, ale 80-proc. czy wręcz 300 z 700 fragmentów puzzli - chcą wiedzieć w zarysie, co mogą zrobić.

Zobacz również:



Ich działanie nie przypomina raportu finansowego - jeśli pomylą się raz na 100, a 99 razy mają rację - jest to fantastyczny rezultat.

Tristan Sternson, dyrektor zarządzający firmy konsultingowej InfoReady stwierdził, że aż do niedawna "nie było niczego, co umożliwiłoby CMO samoobsługę lub zdobycie bezpośredniego dostępu do potrzebnych informacji, aby stworzyć udane programy marketingowe".

Nowe rozwiązania marketingowe i narzędzia do optymalizacji umożliwiają CMO efektywne kosztowo analizy danych i rozwijanie programów służących do zdobycia i utrzymania klientów oraz zrealizowania i podwyższenia przychodów.

Marketing staje się bardzo zależny od czasu, chce dostarczać szybciej, ale musi o wiele intensywniej analizować dane. Jednak CMO nie mogą powiedzieć, że potrzebny jest im konkretny produkt i IT powinno go dla nich zbudować, tak jak robią to CFO. CFO czy dział finansowy tworzy codzienne raporty potrzebne wszystkim działom biznesowym, natomiast osoby z marketingu chcą pracować z danymi, ale potrzebują w tym pomocy.

CIO nigdy nie zrozumieją biznesu produktów i usług marketingowych tak dobrze jak CMO - i tu leży problem. Jednak CIO może wprowadzić technologię, która specjalistom marketingu umożliwia zdobywanie i analizowanie potrzebnych informacji. To duża zmiana w myśleniu o tym, w jaki sposób CIO i CMO mogą współpracować.