Zapanować nad mobilnością

Do 2015 roku na świecie będzie już 1,3 mld mobilnych pracowników - wynika z prognoz IDC. Jednak firmy nie są gotowe na przyjęcie tego trendu - uważają eksperci firmy ClickSoftware Technologies.

Ok. 46% ankietowanych CIO uważa, że obecna strategia korporacyjna nie jest dostosowana do zmian związanych z upowszechnieniem urządzeń mobilnych. Jednocześnie, 74% CIO uważa, że dla firm kwestia mobilności w kontekście obsługi klientów jest ważna.

IDC przeprowadziła ankietę wśród CIO z Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec, a wyniki pokazują, że zjawisko BYOD (bring-your-own-device) odgrywa znaczącą rolę w zwiększaniu liczby pracowników mobilnych. Spośród ankietowanych CIO, 75% przyznało, że ich pracownicy przynoszą co najmniej jedno prywatne urządzenie do pracy.

Wzrost w tym obszarze napędzany jest m.in. przez BYOD, ponieważ użytkownicy są sfrustrowani tempem w jakim ich działy IT konfigurują urządzenia i zwiększają ich przydatność w pracy.

Budowanie strategii dla mobilności

Wyzwaniem dla CIO jest zdefiniowanie skutecznych strategii dla mobilności. To wyzwanie rośnie w obszarach, w których zatrudniani są wysoko wykwalifikowani, trudno dostępni na rynku pracy ludzie lub w obszarach, gdzie konieczny jest wysoki poziom mobilnej obsługi klientów.

Mniej niż połowa pracowników z tej grupy używa smartfonów jako części swojego korporacyjnego wyposażenia.

Zapewnienie jakości i standardów obsługi to łatwe zadanie dla 66% respondentów (w sektorze handlu uważa tak 80%, a w sektorze publicznym - 30% CIO).

"CIO rozumieją wyzwanie i potrzebę wdrożenia platformy mobilnej w firmie, wpisania mobilności w strategię biznesową, ale nie wiedzą od czego zacząć" - uważa Moshe BenBassat, prezes ClickSoftware. "Technologia i użytkownicy zmieniają się bardzo szybko, ale CIO nie powinni tracić nad tym kontroli" - dodaje.