Tworzymy agendę na nowy rok
- CIO Online,
- 09.11.2012, godz. 15:10
Podczas walnego spotkania Klubu CIO, które odbyło się 5 listopada w Warszawie, ustalaliśmy Agendę 2013- program działania Klubu CIO i CIO Magazynu Dyrektorów IT w nadchodzącym roku.
CIO, którzy uczestniczyli w spotkaniu zgłaszali swoje propozycje tematów. Jednym z wiodących motywów była przyszłość roli CIO - temat ten pojawiał zresztą się już na łamach naszego pisma i podczas wcześniejszych klubowych spotkań.
REKOMENDACJE TEMATÓW DO AGENDY CIO 2013
1. Nadchodzi Big Data.
Czy jesteśmy pewni jakości swoich danych? Czy jesteśmy pewni swojego sposobu zarządzania jakością danych?
2. Etyka w Big Data
Wiele mówi się o tym, że CIO i IT odegrają strategiczną rolę w erze Big Data i zainicjują przejście do niej swoich firm. Czy wiadomo, co z punktu prawnego wolno, a czego nie wolno? Czy CIO i IT wiedzą jak zarządzać kwestiami legislacyjnymi?
3. Quo Vadis IT?
Rola IT i CIO ulegają zmianie. Zmianę można zilustruje nowe rozszyfrowanie akronimów CIO i IT: Chief Innovation Officer oraz Innovation Teology. W jaki sposób dojść do takiej pozycji w firmie?
- Ułożenie miejsca IT w organizacji. Relacje z biznesem i z CEO
- Zarządzanie zmianą, odpowiedzialność i ryzyko: czego w tym względzie musi jeszcze nauczyć się CIO. Dyskusja z Interim Manager
4. Agile w korporacji
Podejście Agile, to coś więcej niż podejście do development oprogramowania. TO jedna z metod zrodzonych w IT, które zmieniają całą organizację.
5. Agile i biznes
Porównanie metod waterfallowych z Agile nie wypadają jednoznacznie negatywnie dla metodyk tradycyjnych. Potrzebna jest macierz zastosowań obu podejść do konkretnych wyzwań i potrzeb biznesowych.
6. Outsourcing IT oraz Cloud Computing
W czasach spowolnienia warto zastanowić się nad przekazaniem w ręce specjalistów obszarów standardowych a skupić siły IT na kreatywnym, innowacyjnym wsparciu biznesu w kluczowych dla konkurencyjności obszarach.
7. Uzasadnione i nieuzasadnione lęki dotyczące outsourcingu
Przegląd dobrych i złych doświadczeń w korzystaniu z zewnętrznych zasobów IT.
8. Zarządzanie zmianami prawnymi jedną z kompetencji CIO i IT
Zarządzanie zmianami prawnymi dotyczącymi powinno być jedną z nowych kompetencji, które CIO zbuduje w podległym mu dziale. Powinien gromadzić i zarządzać taką wiedzą. W szczególności powinno dotyczyć to:
- obszaru przetwarzania danych
- bezpieczeństwa
- umów z dostawcami