Tworzymy agendę na nowy rok

Podczas walnego spotkania Klubu CIO, które odbyło się 5 listopada w Warszawie, ustalaliśmy Agendę 2013- program działania Klubu CIO i CIO Magazynu Dyrektorów IT w nadchodzącym roku.

CIO, którzy uczestniczyli w spotkaniu zgłaszali swoje propozycje tematów. Jednym z wiodących motywów była przyszłość roli CIO - temat ten pojawiał zresztą się już na łamach naszego pisma i podczas wcześniejszych klubowych spotkań.

Tworzymy agendę na nowy rok

REKOMENDACJE TEMATÓW DO AGENDY CIO 2013

1. Nadchodzi Big Data.

Czy jesteśmy pewni jakości swoich danych? Czy jesteśmy pewni swojego sposobu zarządzania jakością danych?

2. Etyka w Big Data

Wiele mówi się o tym, że CIO i IT odegrają strategiczną rolę w erze Big Data i zainicjują przejście do niej swoich firm. Czy wiadomo, co z punktu prawnego wolno, a czego nie wolno? Czy CIO i IT wiedzą jak zarządzać kwestiami legislacyjnymi?

3. Quo Vadis IT?

Rola IT i CIO ulegają zmianie. Zmianę można zilustruje nowe rozszyfrowanie akronimów CIO i IT: Chief Innovation Officer oraz Innovation Teology. W jaki sposób dojść do takiej pozycji w firmie?

- Ułożenie miejsca IT w organizacji. Relacje z biznesem i z CEO

- Zarządzanie zmianą, odpowiedzialność i ryzyko: czego w tym względzie musi jeszcze nauczyć się CIO. Dyskusja z Interim Manager

4. Agile w korporacji

Podejście Agile, to coś więcej niż podejście do development oprogramowania. TO jedna z metod zrodzonych w IT, które zmieniają całą organizację.

5. Agile i biznes

Porównanie metod waterfallowych z Agile nie wypadają jednoznacznie negatywnie dla metodyk tradycyjnych. Potrzebna jest macierz zastosowań obu podejść do konkretnych wyzwań i potrzeb biznesowych.

6. Outsourcing IT oraz Cloud Computing

W czasach spowolnienia warto zastanowić się nad przekazaniem w ręce specjalistów obszarów standardowych a skupić siły IT na kreatywnym, innowacyjnym wsparciu biznesu w kluczowych dla konkurencyjności obszarach.

7. Uzasadnione i nieuzasadnione lęki dotyczące outsourcingu

Przegląd dobrych i złych doświadczeń w korzystaniu z zewnętrznych zasobów IT.

8. Zarządzanie zmianami prawnymi jedną z kompetencji CIO i IT

Zarządzanie zmianami prawnymi dotyczącymi powinno być jedną z nowych kompetencji, które CIO zbuduje w podległym mu dziale. Powinien gromadzić i zarządzać taką wiedzą. W szczególności powinno dotyczyć to:

- obszaru przetwarzania danych

- bezpieczeństwa

- umów z dostawcami

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200