Trzy kroki do lepszej produktywności zespołu IT

Jeśli menedżer IT chce polepszyć działanie swojego zespołu i zwiększyć produktywność, może skorzystać z trzech rad, których udziela Brian Souza, trener biznesu.

Zawsze działaj jak coach, a nie jak menedżer. Liderzy światowej klasy rozumieją, że jedynym sposobem na systematyczną poprawę indywidualnych wyników jest konstruktywny coaching i dawanie informacji zwrotnej na temat czynionych postępów. Kwartalne podsumowania działalności nie są wystarczające. Poleganie na kimś z zewnątrz, kto raz do roku przyjdzie aby przeszkolić zespół także nie rozwiąże problemu. Coachowanie i rozwijanie ludzi to nie może być jednorazowe wydarzenie. To ciągły proces, który powinien być interaktywnie przypisany do wszystkich działań lidera.

Czasami powinieneś przeanalizować własne priorytety. Łatwo jest poradzić sobie z procesową częścią zadań (planowanie, budżetowanie, kontrolowanie, alokacja zasobów i tak dalej), ponieważ większość menedżerów ma w tym obszarze wysokie kwalifikacje. Ludzka strona zarządzania jest trudniejsza, ponieważ niewielu menedżerów potrafi odpowiednio do tego podejść. Powód, dla którego wielcy trenerzy nieustannie otrzymują najwięcej od swoich ludzi jest taki, że najwięcej im dają. Jedyny sposób aby zrealizować swój potencjał jako lider, to pomóc ludziom z zespołu zrealizować ich potencjał.

Nigdy nie zapominaj, że rozwój przywództwa zaczyna się od osobistego rozwoju. W skrócie, wszystko zaczyna się od ciebie. Aby twój zespół nadawał się do coachowania, sam musisz być gotowy do treningu. Aby zespół się otworzył, ty najpierw musisz się otworzyć. Aby twój zespół otrzymał informację zwrotną o rozwoju, musisz najpierw zdobyć informację zwrotną o twoim rozwoju. Jako coach, ustalasz standardy dla twojego zespołu. A twój własny przykład jest najpotężniejszym narzędziem przywództwa jakie posiadasz.

Brian Souza jest założycielem ProductivityDrivers, firmy specjalizującej się w szkoleniach biznesowych.