Koncentracja na przychodach

IT nie stanowi już tylko wsparcia dla biznesu w optymalizacji efektywności, procesów i standaryzacji. CIO powinien myśleć w jaki sposób zwiększyć przychody firmy, w jaki sposób przyczynić się do wzrostu biznesu.

Analityk Gartnera, Bard C Papegaaij twierdzi, że te zagadnienia powinny znaleźć się w centrum uwagi CIO w najbliższym czasie. Jego zdaniem, przejście z postawy umożliwiającej działanie, "pilnowania zapalonych świateł" do rozwijania biznesu "myślenia o przychodach" to całkowicie nowy model działania współczesnego CIO.

Co to w praktyce oznacza dla CIO? "Koncentracja priorytetów technologicznych na doświadczeniach klientów" - radzi Papegaaij. Oznacza to inwestowanie w technologię, która pomaga przyciągnąć i zatrzymać klientów, wzmocnić marketing i sprzedaż, rozwinąć i poprawić kanały komunikacji z konsumentami takiej jak media społecznościowe czy CRM.

Trzeba się koncentrować na wzroście w różnych kierunkach: nowych rynków, klientów, zwiększania zwrotów z inwestycji.

Dla CIO z sektora publicznego kluczowym celem jest poprawa doświadczenia klienta. Ludzie powinni czuć, że dostarczamy usługi, a nie stawiamy bariery.

Osiąganie tych celów może wiązać się ze zwiększeniem budżetów i podnoszeniem kosztów operacyjnych. CEO będą oczekiwali od CIO tworzenia inicjatyw wspierających wzrost, ale nie będą dawali na to pieniędzy. CIO nie powinien zaniedbywać wewnętrznych spraw swojego działu, powinien pracować nad optymalizacją pracy i redukcją kosztów.

CIO powinien pokazywać dowody na to w jaki sposób technologia przyczyniła się do wzrostu biznesowego i prezentować konkretne dane liczbowe swoim biznesowym kolegom - radzi ekspert Gartnera.