Prywatne i biurowe
- IDG News Service,
- 21.09.2011, godz. 13:38
Pracownicy coraz częściej korzystają z prywatnych smartfonów w biurach, a ponad jedna trzecia firm wciąż nie oferuje żadnego informatycznego wsparcia dla osób używających prywatnych urządzeń w pracy.
Jak wynika z badania Forrester Research, przeprowadzonego wśród ponad tysiąca menedżerów IT w USA i Europie, ok. 26% firm nie zapewnia wsparcia dla prywatnych telefonów komórkowych i smartfonów, a 10% zabroniło używania osobistych urządzeń.
Jedynie 16% ankietowanych menedżerów twierdzi, że ich firmy dają wsparcie użytkownikom wszystkich rodzajów osobistych urządzeń, a 14% wspomaga tylko określone typy i modele.
Zobacz również:
- 9 cech wielkich liderów IT
- Nie znam firmy, której strategia nie byłaby dziś cyfrowa - rozmowa z Andrzejem Zającem, Prezesem Zarządu Integrated Solutions
Niektóre firmy stworzyły rozbudowane polityki, dotyczące tego, kiedy i w jaki sposób wspomagane są urządzenia prywatne pracowników. Najbardziej postępowe firmy inwestują w oprogramowanie zarządzające urządzeniami mobilnymi, aby śledzić sprzęt pracowników i wykorzystywane przez nich aplikacje. Oprogramowanie może także wykasować wrażliwe dane w przypadku utraty urządzenia.