LinkedIn rysuje portret przedsiębiorcy

Kto będzie następnym Stevem Jobsem? Szansę ma osoba, która studiowała zarządzanie w Stanford University, jest wieku 30-39 lat, pracowała w Yahoo i obecnie mieszka w San Francisco. Skąd to wiadomo? LinkedIn, przejrzał ponad milion profili, aby rozszyfrować jakie cechy i umiejętności powinien posiadać współczesny przedsiębiorca.

LinkedIn definiuje przedsiębiorców jako ludzi, którzy są założycielami lub współzałożycielami amerykańskich firm, stworzonych po 2000 roku, mających profil na LinekdIn i zatrudniających od 2 do 200 pracowników. Wyłączone zostały małe kancelarie prawnicze, firmy konsultingowe i pośrednictwa nieruchomości. Pozostała pula ponad 13 tys. przedsiębiorców.

Przedsiębiorca wg obserwacji portalu LinkedIn, to absolwent Stanford University, Harvard University, MIT lub Berkeley, na ogół kierunku związanego z prowadzeniem przedsiębiorstwa, wydziału informatyki lub fizyki. Kierunki, których absolwenci raczej nie zostaną przedsiębiorcami to: pielęgniarstwo, administracja i zarządzanie zasobami ludzkimi.

Statystyki sporządzone przez LinekdIn wskazują również, że przedsiębiorca pracował średnio przez 2,5 roku zanim utworzył swój pierwszy startup. Wielu przedsiębiorców wywodzi się z dużych firm technologicznych (m.in. Yahoo, AOL, Apple, eBay, Google i Microsoft).

Istotna jest także geografia - regiony, w których powstaje najwięcej startupów to San Francisco, Nowy Jork i Boston, przy czym w San Francisco powstaje dwa razy więcej nowych firm niż w Nowym Jorku, a w Bostonie - połowa liczby nowojorskiej.

Dla sukcesu przedsiębiorcy ważne są relacje i mentorzy. Analitycy danych w LinkedIn stwierdzili, że najważniejsze branże związane z twórcami firm to: fundusze venture capital, wydawnictwa internetowe, firmy internetowe i rekrutacyjne.

Liczy się również wiek. Znaczący odsetek (40%) przedsiębiorców otworzył swoją pierwszą firmę w wieku 30-39 lat, 34% - w wieku 20-29 lat, a 20% w wieku 40-49 lat, zaś jedynie 5% po 50. roku życia.