Rośnie rynek CRM

W 2010 r. aplikacje CRM znacząco zyskały na popularności wśród użytkowników korporacyjnych, a w tym roku ten rynek nadal będzie rósł.

Jak wynika z badania Worldwide Semiannual Customer Relationship Management Applications Tracker przeprowadzonego przez IDC, w tym roku użytkownicy biznesowi przeznaczą jeszcze większe środki na rozwój systemów CRM. W 2010 r. Oracle, SAP i Salesforce.com zgromadziły po 1 mld USD przychodów z tytułu sprzedaży oprogramowania CRM na świecie.

Z badania wynika, że przedsiębiorstwa wydały w ubiegłym roku 16,5 mld USD na rozwiązania CRM, jest to o 6,2% więcej niż w 2009 roku.

Zobacz również:

  • Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI
  • Aplikacja ChatGPT wkroczyła oficjalnie do sklepu Google Play
  • Oficjalna premiera modelu Llama 3

Sprzedaż CRM skoncentrowanego na marketingu wzrośnie w 2011 roku o 8,6% w porównaniu z 2010 r. Sprzedaż narzędzi CRM do obsługi klientów wzrośnie o 8,2% w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Sprzedaż rozwiązań CRM wspomagających sprzedaż, przeznaczonych dla contact centers wzrośnie w tym roku o 5,4% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Firmy Oracle, SAP i Salesforce.com były w ubiegłym roku jedynymi sprzedawcami, którzy odnotowali ponad miliard USD przychodów z rozwiązań CRM. Pozostałych 19 sprzedawców aplikacji CRM odnotowało ponad 100 mln USD przychodów z tytułu sprzedaży tego oprogramowania w 2010 r., co dało im 35-proc. udziały w rynku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200