Mobilni pracownicy muszą być wspierani przez IT
- IDG News Service,
- 10.06.2011, godz. 12:23
Działy IT próbują wspierać rosnącą liczbę pracowników mobilnych - wynika z badania przeprowadzonego dla Riverbed Technology przez Vanson Bourne.
Ponad jedna czwarta (27%) CIO twierdzi, że ich pracownicy, gdy pracują zdalnie, mają problemy z dostępem do sieci, a 11% ma problemy z działaniem aplikacji.
W badaniu brało udział ok. 300 dyrektorów informatyki w Wielkiej Brytanii, Francji i w Niemczech.
Wysiłki zmierzające do usprawnienia działania zmuszają działy IT do poświęcania większych ilości czasu i pieniędzy na wspieranie zdalnych pracowników. Aż 52% CIO twierdzi, że dostrzega wzrost liczby pracowników mobilnych, w ciągu ostatnich 12 miesięcy stanowili oni średnio 32% całej siły roboczej.
Zobacz również:
Niemal 32% respondentów uważa, że w ciągu ostatniego roku wsparcie dla pracowników mobilnych wzrosło, podobny odsetek CIO szacuje, że ich działy spędzają niemal połowę czasu na wspieraniu zdalnych pracowników, zaś 46% zaobserwowało wzrost kosztów związanych z tym wsparciem.