Konsumenckie urządzenia w firmie pod kontrolą

Działy zajmujące się infrastrukturą i operacjami powinny wykorzystywać rozwiązania, które działają od dawna w centrach danych, aby wspomóc i kontrolować wprowadzanie technologii konsumenckich do firmy - uważa analityk Forrestera.

Automatyzacja i samoobsługowe portale są dobrze znanymi technologiami, które dostarczają znaczących ulepszeń i wzmacniają wydajność w zarządzaniu centrami danych.

Te technologie i techniki powinny być wykorzystywane w związku z rosnącą liczbą przynoszonych do pracy mobilnych urządzeń konsumenckich, takich jak iPhone, iPad czy Galaxy Tab - uważa Robert Whiteley, wiceprezes i dyrektor badań infrastruktury i operacji w Forresterze. Departamenty IT nie mogą i nie powinny opierać się wprowadzeniu technologii konsumenckich do codziennego życia organizacji. Powinny za to znaleźć metody na wprowadzanie tych produktów do przedsiębiorstwa w kontrolowany sposób.

Pracownicy już korzystają z tych urządzeń, np. konfigurując swoje iPhony tak, aby miały dostęp do systemów biznesowych, często bez żadnej pomocy działu IT. Zdaniem Whiteleya, specjaliści ds. infrastruktury powinni rozwijać samoobsługowe portale, przez które użytkownicy mogą wprowadzać rozwiązania do swoich urządzeń mobilnych w kontrolowany sposób - np. pobierać potrzebne aplikacje czy certyfikaty.