CRM: kryzys romansu?
- 28.04.2009
Firmy cechuje głęboka niewiara we wdrożenia CRM. To najszybciej zamrażane albo po prostu skreślane z planów finansowych projekty. Czy słusznie?
Tną, bo kryzys, inwestują, bo kryzys
Bywa jednak, że inwestycje w systemy wspierania kontaktów z klientem traktowane są priorytetowo i wymieniane wśród najważniejszych rozwiązań informatycznych koniecznych do wdrożenia w czasach kryzysu. Takie firmy w zintegrowanej obsłudze klienta widzą szansę na zwiększenie konkurencyjności i przewagi rynkowej. Wnioski te płyną z badania przeprowadzonego przez brytyjski National Computing Center: na skutek załamania rynków finansowych plany inwestycyjne zmodyfikowało 40%
Zobacz również:
- Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI
- Salesforce otrzyma nowe algorytmy napędzane AI
- 9 cech wielkich liderów IT
międzynarodowych koncernów. Obecnie przedsiębiorstwa zamierzają inwestować głównie w rozwój CRM, Business Intelligence, oprogramowanie wspierające pracę zespołową, rozwiązania do wirtualizacji i w bezpieczeństwo.
Gartner ocenia nawet, że aż trzy czwarte firm w Europie Zachodniej planuje duże inwestycje związane z rozwojem systemów CRM. Według raportu, Wartość europejskiego rynku tej klasy rozwiązań ma wzrosnąć o 4%. Aż 40% ankietowanych uważa, że planowane inwestycje będą ukierunkowane na rozwój posiadanych rozwiązań, 32% firm zamierza wdrożyć nowy system CRM. Z kolei z badania Sybase wynika, że w 2009 r. inwestycje w rozwiązania CRM planuje tylko 5% firm.