Absolut

Dwaj autorzy zarządzający cenioną agencją brandingową opisują najodważniejsze kampanie reklamowe, które przeprowadzili. Świetnie napisane, książkę czyta się jak dobrą beletrystykę.

Dwaj autorzy zarządzający cenioną agencją brandingową opisują najodważniejsze kampanie reklamowe, które przeprowadzili. Świetnie napisane, książkę czyta się jak dobrą beletrystykę.

Absolut
Rośnie koszt dotarcia do gospodarstw domowych za pomocą reklamy prowadzonej w najlepszym czasie antenowym. W 1994 r. dotarcie do tysiąca gospodarstw kosztowało 7,64 USD, a w 2004 r. wzrosło do 19,85 USD. Słabnie jednak siła oddziaływania takiego komunikatu. W 1965 r. 34% dorosłych widzów programów wieczornych było w stanie podać markę reklamowaną podczas poprzedniego wieczoru. W 2000 r. odsetek ten spadł do 9. Jak ma się w tych warunkach poruszać agencja marketingowa? Stawiając na marketing emocjonalny. Fascynujące są opisywane sukcesy marketingu emocjonalnego. Gdy General Motors postanowił konkurować z japońskimi samochodami klasy kompaktowej, stworzył markę Saturn, a auta te nie wyróżniały się ani zastosowanymi technologiami, ani designem. Sukces wynikał z tego, że producent zrozumiał, iż ludzie nie są już zainteresowani kolejnym amerykańskim samochodem, natomiast zależy im na nowych doświadczeniach związanych z kupowaniem. Sprzedaż wódki Absolut w USA w dziesięć lat wzrósł od 100 tys. litrów rocznie do 58 mln litrów dzięki charakterystycznemu kształtowi butelki i... rozwijającej się historyjce obrazkowej!

Zobacz również:

  • GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
  • Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
  • International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO

Agencja Fallon Worldwide pracowała dla Porsche, Microsoftu, Nikona, Skody czy rządu Wysp Bahama. Stąd więc rozdział z opisem podróży pracowników agencji po tych wyspach, aby zrozumieć ich mieszkańców i znaleźć pomysł na kampanię reklamową. Dla wypromowania samochodów BMW w USA agencja zaangażowała znanych reżyserów filmów fabularnych, by stworzyli kilkuminutowe filmy akcji. Kampania "Na-jemnik" okazała się wielkim sukcesem, przy kosztach mniejszych niż klasycznej reklamy telewizyjnej. I wszystko opisane nie tylko poprzez wielkie sukcesy, ale i dość liczne porażki, a smaku dodają jeszcze relacje z konfliktów z prezesami wielkich firm powstających przy przygotowywaniu kampanii promocyjnych. Ciekawe, dowcipne i inspirujące.

Pat Fallon, Fred Senn "Siła kreacji w reklamie. marka soczysta jak pomarańcza", wydawnictwo Helion, s. 265.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200