Kultowe marki
- Zbigniew Grzegorzewski,
- 28.04.2007
Zabawna lektura, ale inspirująca tylko dla wkraczających w świat marketingu
Zabawna lektura, ale inspirująca tylko dla wkraczających w świat marketingu
Trudno zaprzeczyć, rzeczywiście żyjemy w czasach, gdy kultowe marki zapewniają nam atmosferę ciepła, wsparcia i wyjątkowości. Kultowe marki i ich właściciele znajdują się w uprzywilejowanej pozycji. Oczywiście, w różnych proporcjach, bo Harley-Davidson postawił przede wszystkim na wyjątkowość.
Udowadniając, że w naszych czasach marki zastępują ludziom utracone wartości, autorzy wybrali dziewięć najbardziej kultowych marek świata: Star Trek, Harley-Davidson, Klub Książki Oprah Winfrey, World Wrestling Entertainment, Apple Computer, Volkswagen Garbus, Jimmy Buffett, buty Vans, Linux.
Zobacz również:
- GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
- Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
- International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO
Jakie to amerykańskie! Któż w Europie za kultową markę potraktuje Jimmy Buffetta, śpiewającego folk hawajski, z jego fanami tworzącymi "kluby papug", wydającymi na idola 50 mln USD rocznie?
Najciekawszy jest opis Linuxa jako kultowej marki. Linux do zaktywizowania swojej marki wykorzystuje Billa Gatesa i Microsoft. Traktując jako symbole ignorancji i marnej jakości. Krzywdząca strategia przynosiła korzystne rezultaty.
Matthew W. Ragas, Bolivar J.Bueno, "Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych fanów", Wydawnictwo Helion, s. 209.