Strategia z paradoksami
- Zbigniew Grzegorzewski,
- 29.05.2007
W dziedzinie strategii roi się od rozmaitych teorii, podejść i filozofii, przedstawianych każdorazowo jako klucz do skutecznego zarządzania. Przypomina to wielkie targowisko, tak twierdzą autorzy książki, która z wielu powodów zasługuje na rekomendacje.
W dziedzinie strategii roi się od rozmaitych teorii, podejść i filozofii, przedstawianych każdorazowo jako klucz do skutecznego zarządzania. Przypomina to wielkie targowisko, tak twierdzą autorzy książki, która z wielu powodów zasługuje na rekomendacje.
Zobacz również:
- GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
- Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
- International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO
Stratedzy na poziomie korporacji nieustannie balansują między wykorzystywaniem synergii a zachowaniem refleksu rynkowego jednostki operacyjnej. Jeżeli firma chce osiągnąć korzyści wynikające z synergii, musi zintegrować w wielu zakresach działania prowadzone przez jej poszczególne jednostki operacyjne, a to prowadzi do ograniczenia ich autonomii. Na dodatek integracja kosztuje, często wymaga wprowadzenia jeszcze jednego szczebla zarządzania, a jednostki organizacyjne tracą część swych zdolności do wykorzystywania swej własnej strategii dotyczącej ich obszaru działalności. I wtedy tracą refleks rynkowy (paradoks refleksu i synergii). Jak tego uniknąć? Odpowiedź poda-na poprzez studium przypadku, czyli w sposób, który jako czytelnik lubię najbardziej.
Bob de Wit, Ron Meyer,"Synteza strategii", Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne