Biznes w obiektywie

Wybraliśmy najładniejsze zdjęcie spośród opublikowanych w tegorocznych galeriach przemysłowych, nie popadając w spory. Największy kontenerowiec spośród wybudowanych w Polsce wspaniale prezentuje się w kadrze. Wygrała więc Stocznia Gdynia.

Wybraliśmy najładniejsze zdjęcie spośród opublikowanych w tegorocznych galeriach przemysłowych, nie popadając w spory. Największy kontenerowiec spośród wybudowanych w Polsce wspaniale prezentuje się w kadrze. Wygrała więc Stocznia Gdynia.

Stocznia GdyniaKliknij, aby powiększyćStocznia GdyniaGdy przed rokiem porównywaliśmy najlepsze zdjęcia w galeriach, triumfował obraz Kopalni Węgla Brunatnego "Bełchatów", wchodzącej w skład BOT Górnictwo i Energetyka Grupa Kapitałowa SA. Wówczas w tej rubryce CEO gościły najczęściej firmy będące w czołówkach rankingów największych firm w Polsce. Przychody roczne BOT przekraczały 6 mld zł. Największą firmą zagraniczną była fabryka niemieckiego koncernu Dr. Ing. HcF Porsche AG, o przychodach blisko 3 mld euro. W obiektywie w tym roku pojawiły się więc jeszcze większe przedsiębiorstwa.

Zobacz również:



Fiat Bielsko-BiałaKliknij, aby powiększyćFiat Bielsko-BiałaW galerii pokazywaliśmy zdjęcia firm o różnym profilu działalności. Zamierzaliśmy poprzez zdjęcia ciekawie opowiedzieć o procesie powstawania produktu - to było decydujące kryterium. Jednak zarazem dbaliśmy, aby nie tworzyć promocji samego produktu. I przyznajemy, nie jest to łatwe, niewiele firm ma takie zdjęcia. Może jednak to się zmieni, optymizm czerpie się z różnych źródeł, nawet takich jak raporty roczne. To przecież te raporty powinny stać się atrakcyjnym sposobem autoprezentacji dla firm, jeżeli zawartość ich nie będzie ograniczona do przedstawienia tylko danych finansowych. I raporty spółek z GPW już się pojawiają, gdyż jest to trend światowy. Jednak na razie "Galeria przemysłowa" okazuje się trudna w tworzeniu dla naszej redakcji.

Lotos GdańskKliknij, aby powiększyćLotos GdańskChoć w galerii gościły zdjęcia różnych przedsiębiorstw, to jednak dobór nie był przypadkowy. Poprzez zdjęcia opowiadaliśmy o największych firmach, a jeśli zdarzały się firmy mniejsze, miały rozpoznawalną markę, która przecież też buduje wartość spółki. Potwierdzeniem tego jest obecność w "Galerii przemysłowej" Grupy Lotos SA i Fiata Auto Poland SA. Te dwie spółki są pośród dziesiątki największych firm w Polsce pod względem przychodów ze sprzedaży. Miesięcznik CEO powstaje z myślą o oczekiwaniach prezesów największych firm, a jeżeli firm mniejszych - to do tych, które są spółkami giełdowymi. Potwierdza to selekcja przy redagowaniu naszej galerii. Spośród firm z parkietu w obiektywie znalazł się nie tylko Lotos, ale także Alchemia SA, reprezentowana poprzez przejętą przez tę spółkę Hutę Batory.

Dell LimerickKliknij, aby powiększyćDell LimerickDwie firmy spoza Polski pojawiły się w kadrach obiektywu CEO: fabryka samochodów ciężarowych DaimlerChrysler w Worth koło Karlsruhe i zakłady Della w irlandzkim Limerick. Zakład w Worth to największa montażownia ciężarówek w Europie, a o fuzji Daimlera i Chryslera pisaliśmy wcześniej na naszych łamach, bo to przecież najciekawsze studium przypadku transakcji M&A.

Huta Batory OstrowiecKliknij, aby powiększyćHuta Batory OstrowiecA gdy publikowaliśmy zdjęcia z Irlandii, było już wiadomo, że Dell - ze swym modelem wirtualnego przedsiębiorstwa zarządzającego przepływem informacji, które pozostawia sobie tylko strategiczne elementy działalności, a za taki uważa końcowy montaż - wybuduje wielką montażownię komputerów w Łodzi. Oczywiście, fabryka Zielonej Budki w mieleckiej SSE czy Ceramika Tubądzin z jej zakładem w Ozorkowie w łódzkiej SSE są firmami małymi, zwłaszcza w zestawieniu z takimi potentatami, ale Zielona Budka to przecież teraz zakład należący do Roncadin Gmbh, a więc trzeciego pod względem produkcji lodów potentata w Europie Zachodniej, a druga z tych firm zdobywa właśnie bardzo atrakcyjny i konkurencyjny rynek płytek ceramicznych.

Zdjęcie, które otwierało galerię o Stoczni Gdynia i stało się naszym zdjęciem roku. Pokazuje wodowany kontenerowiec Charlotte Woolf, który wyczarterowany został dla największego morskiego przewoźnika kontenerów - Maersk Diadema. Jego długość wynosi 291 metrów, a szerokość - 32 metry. Stocznia to wielka montownia, co pokazywała lutowa galeria. Około 60% wartości statku stanowi wyposażenie powstające poza stocznią. Siedmiocylindrowy silnik o mocy 40 040 kW powstał w Korei Południowej, a elektrownia statku o mocy 8 800 kW wyprodukowana została przez Zakłady H. Cegielskiego.

W imieniu redakcji zapraszam do przyszłorocznych galerii przemysłowych. Sądzimy, że wybrane przez nas najlepsze zdjęcia nie tylko pokazują, że warto, ale też świadczą o ostrej selekcji artystycznej.