Pozory kompetencji też są ważne

Wielcy menedżerowie różnią się w postrzeganiu biznesu. Sprzeczne są ich recepty na sukces.

Wielcy menedżerowie różnią się w postrzeganiu biznesu. Sprzeczne są ich recepty na sukces.

Pozory kompetencji też są ważne
Nie ma jednej recepty, którą wystarczy powielić, by odnieść sukces. Autor tej książki, jako szef trzech firm reklamowych i jednej konsultingowej, przez 12 lat zbierał wypowiedzi swych klientów, którzy wspięli się na szczyt. Niektóre myśli są poważne, inne lekkie, w sumie całkiem miła lektura, bardziej mądra rozrywka niż wiedza.

Wybrałem kilka myśli, które uznałem za zabawne czy intrygujące: "Sprawdzaj pocztę o 16.30 - radzi były szef reklamy Procter&Gamble - dzięki temu nie będzie dezorganizowała planów na dany dzień". "Pozory kompetencji są niemal tak ważne, jak sama kompetencja" - twierdzi dyrektor Berol Corporation. "Zawsze podejmuj się pracy nad produktem lub biurem, które jest w tarapatach, nigdy nie bierz na siebie odpowiedzialności za firmę, która dobrze sobie radzi" - sugeruje prezes Weller&O'Sullivan.

Zobacz również:

  • GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
  • Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
  • International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO

Edlera czytałem dla relaksu, pomiędzy lekturą książek o M&A, więc jeszcze jedna myśl na ten temat: "Sprzedaj firmę, kiedy będzie ją czekał nieuchronny sukces. To naprawdę sytuacja, w której zyskują obie strony".

<hr>Richard Edler, "Gdybym wtedy wiedział to, co wiem teraz", Wydawnictwo Helion, s. 247.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200