Pozory kompetencji też są ważne
- Zbigniew Grzegorzewski,
- 21.09.2006
Wielcy menedżerowie różnią się w postrzeganiu biznesu. Sprzeczne są ich recepty na sukces.
Wielcy menedżerowie różnią się w postrzeganiu biznesu. Sprzeczne są ich recepty na sukces.
Nie ma jednej recepty, którą wystarczy powielić, by odnieść sukces. Autor tej książki, jako szef trzech firm reklamowych i jednej konsultingowej, przez 12 lat zbierał wypowiedzi swych klientów, którzy wspięli się na szczyt. Niektóre myśli są poważne, inne lekkie, w sumie całkiem miła lektura, bardziej mądra rozrywka niż wiedza.
Wybrałem kilka myśli, które uznałem za zabawne czy intrygujące: "Sprawdzaj pocztę o 16.30 - radzi były szef reklamy Procter&Gamble - dzięki temu nie będzie dezorganizowała planów na dany dzień". "Pozory kompetencji są niemal tak ważne, jak sama kompetencja" - twierdzi dyrektor Berol Corporation. "Zawsze podejmuj się pracy nad produktem lub biurem, które jest w tarapatach, nigdy nie bierz na siebie odpowiedzialności za firmę, która dobrze sobie radzi" - sugeruje prezes Weller&O'Sullivan.
Zobacz również:
- GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
- Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
- International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO
Edlera czytałem dla relaksu, pomiędzy lekturą książek o M&A, więc jeszcze jedna myśl na ten temat: "Sprzedaj firmę, kiedy będzie ją czekał nieuchronny sukces. To naprawdę sytuacja, w której zyskują obie strony".
<hr>Richard Edler, "Gdybym wtedy wiedział to, co wiem teraz", Wydawnictwo Helion, s. 247.