Tyski Fiat
- 30.05.2006
Zakład w Tychach, należący do Fiat Auto Poland, jest jedną z najlepszych fabryk przemysłu motoryzacyjnego w Europie. Z badań i opracowań niezależnych instytutów, takich jak QAS czy NCBS, wynika, że wskaźniki jakości i niezawodności produkowanych w fabryce samochodów nie odbiegają od wskaźników producentów najlepszych pod tym względem marek samochodów.
Zakład w Tychach, należący do Fiat Auto Poland, jest jedną z najlepszych fabryk przemysłu motoryzacyjnego w Europie. Z badań i opracowań niezależnych instytutów, takich jak QAS czy NCBS, wynika, że wskaźniki jakości i niezawodności produkowanych w fabryce samochodów nie odbiegają od wskaźników producentów najlepszych pod tym względem marek samochodów.
Zobacz również:
- GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
- Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
- International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO
W zakładzie w Tychach wdrożono ponadto japoński system eliminacji strat z tytułu postojów produkcji TPM (Total Productive Maintenance). Zgodnie z nim wszystkie działania realizowane są w systemie prewencji. Niedawno, na potwierdzenie osiągnięć fabryki, Fiat Auto i Ford zdecydowały o ulokowaniu w zakładzie inwestycji związanych z produkcją nowych modeli samochodów - Fiata 500 oraz następcy Forda KA.
W spółce Fiat Auto Poland pracuje 3510 osób, z czego w zakładzie w Tychach 3217 osób. Na początku kwietnia br., po zwiększeniu zamówień z rynków europejskich na samochód Fiat Panda, dyrekcja Fiat Auto Poland SA postanowiła zatrudnić przy bezpośredniej produkcji w Tychach 150 nowych pracowników - mechaników, monterów, lakierników. Na liniach produkcyjnych spawalni oraz lakierni pracuje ponadto ogółem 420 robotów.
Zakład produkuje dziennie (w systemie trzyzmianowym) 1120 samochodów Fiat 600 i Fiat Panda. Po zwiększeniu zatrudnienia produkcja dzienna wzrośnie do 1170 samochodów.
W ubiegłym roku wyeksportowano prawie 265.000 samochodów, tj. 92,3% całej produkcji. Najważniejszy produkt fabryki w Tychach, Fiat Panda, został wyeksportowany do 51 państw. Na eksport w roku 2005 zamówiono o 7.840 samochodów Panda więcej niż w roku poprzednim.
W pierwszym kwartale br. w fabryce powstało 79.846 samochodów - ponad 14,3 tys. sztuk Fiata 600 i ponad 65,5 tys. sztuk Fiata Panda. Produkcja była o 6420 sztuk większa niż w pierwszym kwartale roku 2005. Gros produkcji to eksport: 75 609 samochodów, o 9 596 sztuk więcej niż w pierwszym kwartale roku ubiegłego. Ten wzrost fabryka zawdzięcza przede wszystkim zwiększonym zamówieniom na Fiata Pandę z rynków zagranicznych (ponad 9,2 tys. samochodów).