Innowacja manutiusa i inne strategie marketingowe

Pierwsza rozpoznawalna marka w pojawiła się w Wenecji w 1495 r. Był to tom wydany przez drukarza Aldusa Manutiusa, zawierający teksty klasycznych greckich filozofów.

Pierwsza rozpoznawalna marka w pojawiła się w Wenecji w 1495 r. Był to tom wydany przez drukarza Aldusa Manutiusa, zawierający teksty klasycznych greckich filozofów.

Strategia innowacyjności przyjęta przez drukarza z powodzeniem może być stosowana do dzisiaj - twierdzą publicyści Knowledge at Wharton. Niewielka książeczka (5x6 cali) była wydrukowana czcionką łatwą w czytaniu, zredagowana przez wybitnych naukowców i oznaczona charakterystycznym logo z delfinem i kotwicą oficyny wydawniczej Aldine. Ten i kolejne tomy okazały się rewolucyjną innowacją - po raz pierwszy literatura najwyższej próby stała się dostępna dla szerokiej publiczności.

Zobacz również:

  • GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
  • Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
  • International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO

Niewielkie książeczki wydawane przez Aldusa Manutiusa ucieleśniały niemal wszystkie elementy projektowania produktu i strategii marketingowej potrzebnej do skutecznego wprowadzenia nowej marki produktów. Co działało w 1495 r., działa i dzisiaj. Jednak w ciągu pięciu wieków wiele dobrych marek usiłowało, bezskutecznie, osiągnąć ten poziom innowacyjności i rozpoznawalności co renesansowe książki. Czy zatem sukces Aldusa Manutiusa był triumfem genialnego biznesmena, czy też łutem szczęścia, które sprzyja nowicjuszom?

Na podstawie Knowledge@Wharton, "Divergence, convergence, and other marketing strategies"

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200